Met de muzikale prikkels van Yves probeerde ik de kleuters muzische expressievormen
te laten aanvoelen, begrijpen en waarderen.
In en rond de klas gingen we op zoek naar voorwerpen die geluid maakten.
Flessen, papier, plastiek, eierdoosjes, brillendoos, drinkbekers, fietspomp, stenen, takken...
Een wereld van verschillende geluiden kwam tot leven.
Edith kon haar eigen gevoelens na het beluisteren van de geluiden verwoorden.
Edith: ik zie mensen in een keuken, ze zijn samen aan het koken, de potten en pannen maken lawaai, er was ook een rare machine bij, ik wil wel proeven maar weet niet of het lekker is....
Naast het verwoorden van wat we ervaarden en voelden bij het horen van geluiden konden Emma, Kyra , Phebe en Yona
hun gevoel uitdrukken via het schilderen.
Zara dirigeerde met veel plezier...
Met veel waardering voor elkaar...
Hier zie je hoe we kunnen verschillen in het beleven en uiten van geluiden en muziek. Maar het zijn die verschillen die ons zo uniek maken...
"Muziek, doet ons voelen wat we denken"
Waw, de vertaling naar je klas is zalig geslaagd!
BeantwoordenVerwijderenSchitterend ! En dat met kleuters ! Ik sta zelf versteld.
BeantwoordenVerwijderen